۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه












رهبر معظم انقلاب به من فرمودند:«من در زمان جنگ،همیشه با لباس نظامي در جبهه ها حاضر مي شدم، اما ترديد داشتم كه آيا مصلحت در همين است كه من لباس پيغمبر(ص) را كنار بگذارم و اين لباس تنگ نظامي را بپوشم يا با همان لباس روحاني به جبهه بيايم؟»ايشان هنگام مراجعت به تهران، لباس روحانيت را روي همان اونيفرم نظامي مي پوشيدند و پس از تقديم گزارش به حضرت امام(ره)، به نمازجمعه مي آمدند و نماز وحدت آفرين جمعه را مي خواندند. ايشان در ادامه فرمودند: «روزي كه براي دادن گزارش از جبهه، به جماران رفتم، امام(ره) پشت پنجره ايستاده بودند. من مشغول باز كردن بند پوتين ها شدم و اين كار مدتي طول كشيد. حضرت امام(ره) ايستاده بودند و با لبخندي، خيره خيره مرا نگاه مي كردند. پس از آن كه وارد اتاق شدم، دست امام را بوسيدم. معظم له دستي به پشت من زدند و فرمودند: «زماني پوشيدن لباس سربازي در عرف ما، خلاف مروت بود، ولي الآن مي بينم چه برازنده شماست!»آيت الله العظمي خامنه اي فرمودند:« با اين كلام دلرباي امام، ترديد از دلم بيرون رفت و از آن روز به بعد، هميشه از پوشيدن لباس نظامي لذت مي برم!»به نقل از دريابان علي شمخاني