۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

یکی به ما بگوید که چرا می‌جنگیم

نظامیان رژیم صهیونیستی، با فرستادن نامه‌ای به وزیر دفاع اسرائیل یادآور شدند، دلیل منطقی برای جنگ با فلسطینی‌ها نداشته و از رویایی با مردم فلسطین شرم دارند.
در این یادداشت كه از سوی 1686 افسر و فرمانده اسرائیلی امضا شده، آمده است: سال‌های طولانی اشغال اراضی كسانی كه صاحبان اصلی این سرزمین هستند، اوضاعی پدید آورده كه جهان ما را به عنوان تجاوزگر و اشغاگر شناخته و هیچ دلیلی ندارد كه نظامیان برای ادامه اشغال جان خود را فدای اشغالگری كنند، زیرا هدف از پیوستن به ارتش دفاع از تجاوز آشكار نیست. «غادی الغازی» كه هماهنگ كننده تنظیم و امضای این نامه است نیز گفت: ملت یهود در فلسطین، اوضاعی فراهم آورده كه همه پیروان ادیان دیگر را تحت فشار قرار داده است و سال‌هاست كه به نام یهودیان بیش از 3.5 میلیون فلسطینی انواع نامهربانی‌ها را تحمل كرده و شاهد فجایع و جنایت‌های بی شماری شده‌اند.
وی افزود: مفهوم تخریب خانه‌ها چیست؟ مفهوم اسارت و شكنجه فلسطینی‌ها را چه كسی می‌تواند توجیه كند؟ چرا زمینه زندگی مسالمت‌آمیز همه ساكنان قدیمی و مهاجر در فلسطین را فراهم نمی‌كنند؟ چرا به مهاجران واقعیت‌های پشت پرده را نمی‌گویند؟ چرا نخست وزیر از تشكیل دو دولت مستقل خودداری می‌كند و همچنان بر خودكامگی پافشاری دارد؟ دلیل تنفر مردم جهان از اسرائیل را چه كسانی پدید آورده‌اند؟ و سرانجام اینكه نظامیان ارتش اسرائیل در رده‌های گوناگون باید بدانند به چه دلیل باید بر فلسطینی‌ها آتش گشود و آنها را در سرزمین خود نابود كرد؟
در همین حال، روزنامه «هاآرتص» نوشت: رئیس‌جمهور اسبق آمریكا تصریح كرد، سرانجام آمریكا و اسرائیل به توافق درباره تشكیل دو دولت مستقل به توافق نرسیده و با یكدیگر درگیر خواهند شد. كارتر برای نخستین بار از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با مردم غزه انتقاد كرد و از نتانیاهو خواست جانب انسان دوستی را بگیرند.
کارتر همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه از وی پرسید، واقعا شما از درگیری مستقیم آمریكا و اسرائیل سخن می‌گویید، گفت: بله و ادامه داد: هم‌اکنون موضوع گسترش شهرك‌نشین‌ها، مسأله اصلی اسرائیل و آمریكاست و تا هنگامی كه اسرائیل بر گسترش شهرك‌نشین‌ها پافشاری دارد، احتمال درگیری بین اسرائیل و آمریكا هست.