۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

آغازولایت امام مهدی(عج)


پيامبر در حالي که چشمانش اشک آلود شده بود فرمود : اي فاطمه مگر نمي داني ما اهل بيتي هستيم که خداوند براي ما آخرت را بر دنيا ترجيح داده و فنا را بر همه خلقش حتمي نموده است .
خداوند تبارکي و تعالي توجهي به زمين نموده و مرا از ميان آنان انتخاب کرد و به پيامبري بر گزيد . سپس براي دوم بار توجهي به زمين نموده و همسر تو (حضرت علي (ع) ) را انتخاب کرده و به من دستور داد تا تو را به ازدواج وي در آورم و او را بعنوان برادر و وزير و وصي و جانشين خود و امتم قرار دهم .پس پدر تو برترين انبيا و رسولان خداوند است و شوهر تو بهترين اوصيا و وزيران است و تو اول کسي از خاندان من هستي که به من ملحق مي شوي .سپس خداوند توجهي به زمين کرد و تو را و يازده نفر از فرزندانت و فرزندان شوهرت را که از نسل تو هستند انتخاب نمود ...
پيامبر اکرم (ص) فرمودند: مهدي از فرزندان من است، نامش نام من (م ح م د) و کنيه اش کنيه من (ابوالقاسم) مي باشد، ‌در صورت و سيرت از همه کس به من شبيه تر است. براي او غيبتي است که در آن مردم دچار حيرت مي گردند و بسياري از دسته ها و گروههاي مردم، گمراه مي شوند، آنگاه مانند ستاره تاباني از پرده غيبت بدر آيد و زمين را پر از عدل و داد کند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد. آغاز ولايت حضرت مهدي (عج) و فرارسيدن ايام شادي اهل بيت بر عموم شيعيان مبارک.حمیدمظاهری
بحار : ج 28 ص 54 ح 22امالي شيخ طوسي : ج 1 ص 154