۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

درسوگ کوثرنبی اکرم(ص)

عایشه!فاطمه جنت من است عایشه!فاطمه کوثرمن است
هیچکس آیا توانسته است غم فاطمه (س)رادرسوگ پدربه تصویربکشدجز
ناله های بیت الاحزان فاطمه؟ ازکتاب کشتی پهلوگرفته ی سیدمهدی شجاعی
امروز به روایتی سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) است، بانویی که به واسطه کرامت و تقوای بی‌نظیر خود پرافتخار زیست و با یادگارهایی که از برجای گذاشت، جاودانه شد .
فاطمه زهرا محبوبترین چهره دینی، علمی، ادبی، تقوایی و اخلاقی مسلمانان و حتی دیگر مردم جهان است . شخصیت حضرت فاطمه زهرا سیدة نساء العالمین اسوه و الگویی کامل برای تمام زنان عاشق عفت و فضیلت است .
در دامن پاک آن حضرت دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند، زینب کبری(س) مظهر شجاعت و نمونه سخنوری و حق طلبی نیز در دامان فاطمه زهرا پرورش یافت.
نامها و لقبهایی که آن حضرت دارد همه بیانگر صفات و سجایای ملکوتی اوست، صفاتی چون صدیقه طاهره ، زکیه ، زهرا ، سیدة النساء العالمین و خیر النساء و بتول .
و شگفت تر از همه " ام ابیها " یعنی " مادر پدرش " است که بیانگر علاقه بسیار زیاد حضرت فاطمه است به پدر بزرگوارش و اینکه با همه کمی سن از آغاز کودکی ، پناهگاه معنوی و تکیه گاه روحی مانند خدیجه ، برای پدر بزرگوارش بوده است .
حضرت فاطمه زهرا وارث صفات بارز مادر بزرگوارش خدیجه بود ، در جود ، بخشش ، بلندی نظر و حسن تربیت وارث مادر و در سجایای ملکوتی وارث پدر و همسری دلسوز ، مهربان و فداکار برای همسرش علی(ع) بود .
فاطمه در کنار مادر و آغوش پر مهر پدر تربیت شد و علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فراگرفت و آنچه را به سالها آموخت، در خانه همسر به مرحله عمل گذاشت و چون مادری سالخورده و کدبانویی آزموده که تمام دوره های زندگی را گذرانده باشد، به اهل خانه و آسایش شوهر و تربیت فرزندان توجه می کرد و آنچه را بیرون خانه می گذشت ، مورد توجه قرار می داد و از حق خود و همسرش دفاع می کرد .
پس از رحلت پیامبر اکرم، فاطمه سرور زنان عالم و سرور زنان این امت ، این نوگل خندان باغ رسالت بر اثر تندبادهای حوادث ، بسیار زود پرپر شد.
وفات حضرت زهرا بنابر روایاتی هفتاد و پنج روز پس از وفات پیامبر و در 13 جمادل الاول سال یازدهم هجری است و در برخی روایات نیز نود و پنج روز پس از رحلت پیامبر و سوم جمادی الثانی نیز ذکر شده است .
از آنجا که پیکر مطهر حضرت فاطمه (س) بنا به وصیت ایشان ، شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شد، محل دفن ایشان مشخص نیست .